מסירת כתב תביעה: איך לחסוך זמן וכסף במסירת כתב תביעה?

פורסם לפני 5 חודשים

תוכן עניינים

מסירת כתב התביעה, בדומה להרבה מסירות משפטיות אחרות, הינה פעולה חשובה מאוד והשלב הפותח את כל תיקי התביעה למיניהם. מסירת כתב התביעה חשובה כל כך בין היתר מפני שאם לא התבצעה המסירה על פי מספר פרמטרים המוגדרים בחוק, ההליך המשפטי לא יכול להתחיל. אז מהי מסירת כתב תביעה ומדוע חשוב לבצע אותה בצורה נכונה? כל התשובות במאמר הבא.

מהי מסירת כתב תביעה?

ראשית, חשוב להבין מהו כתב תביעה. בכל תיק אזרחי רגיל, כתב התביעה הוא למעשה המסמך שבלעדיו ההליך המשפטי לא יכול לצאת לדרך. בכתבי התביעה השונים, מפורטים בדרך כלל פרטי התובע, פרטי הנתבע, תיאור המקרה, דרישות התובע ועוד.

מסירה של כתב תביעה נכלל בתוך המסגרת של מסירה משפטית. במדינת ישראל ישנם כללים המפורטים בחוק, ומתארים את האופן החוקי של המסירה המשפטית, את הפתרונות השונים במצבים שהנמען, בדרך כלל הנתבע, לא זמין מסיבות שונות וכן את ההשלכות במקרה של אי-מסירה, או של מסירה חלקית.

לכל שירותי השליחויות של דלוברי וצפייה במחירים לחצו כאן.

מה הם השלבים במסירת כתב תביעה?

המושגים מסירה מלאה ומסירה חלקית, מתייחסים לאופן בו התבצעה המסירה ויש להם ברוב המקרים, השלכות על המשך ההליכים המשפטיים. בגדול, מסירה מלאה היא מסירה מוצלחת וחוקית שנחשבת לכזו כאשר הנמען מקבל את כתב התביעה לידיו. מסירה חלקית תתאר מסירה שאיננה אישית, אך במקרים רבים נחשבת מסירה כדין ותהיה קבילה בבית המשפט.

אלו הם ששת השלבים במסירת כתב תביעה:

  1. בחירת אופן המסירה – על המוסר למסור את כתב התביעה באופן אישי ולכן לא כל תובע פנוי לחפש, לאתר ולמסור את כתב התביעה. לכן, חשוב להיעזר בתהליך בעורך דין או בחברת שליחויות משפטיות לה יש את הכלים לעשות את העבודה בדרך הבטוחה, החוקית והמהירה ביותר.  
  1. אריזת כתב התביעה – על כתב התביעה להיות ארוז עם טופס אישור מסירה מחוץ למעטפה לצורך החתמת הנמען. 
  1. איתור הנתבע – איתור הנתבע יכול להיות משימה לא פשוטה כלל. לכן גם בשלב זה, מומלץ להיעזר באנשי מקצוע ובשירותים כמו איתור כתובת מגורים, איתור פלאפון או איתור תעודת זהות.  
  1. ביצוע המסירה – כאמור, על המסירה להתבצע בצורה חוקית לידיו של הנתבע, לידיו של מי מבני משפחתו שמעל גיל 18 ומתגורר איתו או במקרה של חוסר זמינות בבית הנמען לאחר 3 ביקורים, בתלייה על דלת או בכניסת הבית.  
  1. אישור מסירה  – אישור המסירה המעיד על כך שהמסירה התבצעה בצורה נכונה. על האישור לכלול פרטים כמו שעת המסירה, שם המוסר, המקום וכדומה. 
  2. תצהיר מוסר – השלב הסופי הוא הכנת תצהיר מוסר שנחתם בידי המוסר המשפטי, ומאומת בפני עו״ד לצורך אישור פרטי המסירה.

שאלות נפוצות בנושא מסירת כתב תביעה

מי יכול לבצע מסירת כתב תביעה?

כל אדם מעל גיל 18 במדינת ישראל רשאי לבצע בעצמו מסירה משפטית. בנוסף, ניתן להיעזר בעורך דין או בחברת שליחויות משפטיות מקצועית.

מה קורה אם הנתבע לא נמצא או מתחמק?

במידה והמוסר הגיע לבית הנתבע 3 פעמים והנתבע לא היה זמין למסירה מסיבות שונות, ניתן להשאיר את המסמך על דלת הבית וזו תיחשב למסירה חלקית כדין.

מהן העלויות הכרוכות במסירת כתב תביעה?

העלות של מסירה אישית על ידי שליח מקצועי מחברת שליחויות משפטיות יחל מכ-80 ₪. 

מחפשים חברת שליחויות משפטיות שתעזור לכם לכל אורך תהליך מסירת כתב התביעה?

כדאי שתכירו את חברת דלוברי. עם דלוברי תוכלו לבצע הזמנה של מסירה אישית בכל זמן ובאופן מקוון, לעקוב אחר ההזמנה, לקבל אישור מסירה כדין וליהנות ממחירים שקופים והוגנים.

חברת השליחויות שתתאים לכם כמו גלימה לעורך דין

חברת השליחויות המשפטיות דלוברי היא המקום המקצועי ביותר, בו תוכלו למצוא את כל השליחויות שהמשרד שלכם צריך במקום אחד. לחברת דלוברי שירות שליחויות מהיר ומקצועי הכולל מספר יתרונות בולטים. הנה כמה מהם:

  • ממשק נוח ומתקדם – לא תצטרכו עוד לחכות שעות על קו הטלפון בהמתנה לשליח או לנציג. לחברת דלוברי ממשק נוח וקל לתפעול אשר ממנו תוכלו לבצע את ההזמנות, להעלות את המסמכים הרלוונטיים, לעקוב אחר ההזמנות ולקבל עדכונים בזמן אמת, להזין את הפרטים בעצמכם (מה שמונע טעויות רבות) ואף להכניס הזמנה חדשה 24/7, מכל מקום ומכל מכשיר. 
  • מחירים הוגנים – התמחור בדלוברי פשוט, הוגן ושקוף לאישור מראש.
  • שליחים שמכירים ושירות אישי – השליחים שלנו קבועים, מקצועיים ומנוסים. הם יידעו לאסוף את המסמכים ולמסור אותם בדרכים חוקיות, בטוחות ומהירות. בנוסף, כל הזמנה מבוקרת ומנוהלת על ידי מנהל תפעול מקצועי שיודע לפתור כל בעיה ולעדכן אתכם בכל עניין. 
  • פריסה ארצית – לא משנה איפה אתם נמצאים או לאיזה אזור בארץ מיועד המשלוח. בדלוברי תוכלו לקבל מענה בפריסה ארצית לכל השליחויות שמשרדכם צריך. 

יש לכם שאלות נוספות? פנו אלינו ונשמח לעזור לכם בהקדם!