המדריך המלא למסירת מסמכים משפטיים: כך תשלחו בבטחה

פורסם לפני 4 חודשים

תוכן עניינים

כשזה מגיע למסירת מסמכים משפטיים, בשונה ממשלוחים של אוכל או משלוח רגיל, אופן ביצוע השליחות ומקצועיות השליח הן גורם קריטי עם השלכות משמעותיות. אז מהי בכלל מסירת מסמכים משפטיים? ומהו הפתרון המודרני והאולטימטיבי להתמודדות עם מסירת מסמכים משפטיים בזמן וכדין? כל התשובות בפנים.

מהי מסירת מסמכים משפטיים ומדוע היא חשובה?

מסירה משפטית או מסירת מסמכים משפטיים היא הדרך החוקית בה צדדים להליך משפטי מעבירים ביניהם מסמכים הקשורים להליך משפטי קיים או עתידי.  למסמכים משפטיים אלו משקל וערך רב למעורבים בהם ולכן עליהם לעיתים להימסר בטווח זמן מיידי, בצורה אישית לידי הנמען וכמובן בהתאם לדרישות החוק.

במצבים בהם מסמך משפטי מסוים מתעכב מלהגיע ליעדו, או במקרים של אי-מסירת המסמך המשפטי, יכולים להתעורר בעיות רבות בתחום המשפטי ואף להיווצר השלכות חמורות לכך בהמשך על התיק המשפטי. 

לכן, אחד הפתרונות הטובים ביותר של השנים האחרונות בתחום, בו משרדי עורכי-דין וחברות גדולות רבות עושות שימוש, הוא מסירת מסמכים משפטיים על ידי חברת שליחויות משפטיות אמינה, יעילה ומקצועית.

מה כולל תהליך מסירת המסמכים המשפטיים ומהם סוגי המסמכים שיש למסור?

התהליך של מסירת מסמכים משפטיים, כולל יותר מרק ההובלה הפיזית של המסמך עצמו מנקודה א’ לנקודה ב’. מסירה משפטית מחייבת שמירה והקפדה על תקנות מיוחדות ופרוטוקולים ספציפיים אותם יש להכיר היטב, כמו גם תוצרים לאחר הביצוע שלעיתים כרוכים באימות בפני עו״ד, כמו תצהיר מוסר.

מסירת מסמך משפטי שלא תבוצע באחת מהדרכים המקובלות בחוק, לא תיחשב כמשלוח או מסירה חוקית ותקפה. מערכת המשפט ומערכת ההוצאה לפועל, מחייבות את הצדדים לפעול בצורה מסוימת על מנת שלפעולות יהיה תוקף משפטי וחוקי, בכלל זה נכללת גם המסירה המשפטית.

בין סוגי המסמכים השונים שמצריכים מסירה כדין, ניתן למצוא למשל – כתב תביעה או כל מסמך שפותח הליך, אזהרה בהוצאה לפועל, צווים זמניים למיניהם כמו צווי מניעה, צווי עיקול, וכן כל מסמך או החלטה אחרת שנקבעו בהחלטה שיפוטית או בחוק. 

מהן הדרכים למסירה משפטית יעילה?

אופן וביצוע מסירת המסמך המשפטי הינה נושא מורכב שיש להכיר. אך בעזרת בחירה של חברת שליחויות משפטיות אמינה ומקצועית, תוכלו להוריד לעצמכם המון מהראש, לחסוך לא מעט זמן וגם להרגיש בטוחים שהמסירה תתבצע כמו שצריך.

ראשית, חשוב שתכינו את המסמכים בצורה מסודרת ומאורגנת. בעזרת הממשק המתקדם והנוח של חברת השליחויות המשפטיות דלוברי, כל מה שתצטרכו לעשות לאחר מכן הוא לבחור את השירות הנחוץ לכם, למלא את הפרטים הרלוונטיים לצורך השירות המבוקש, לעלות את המסמכים לפי הסדר הנחוץ ולבחור את מהירות הביצוע שנחוצה לכם. זהו! שליח מקצועי מטעמנו ידאג למסירה חוקית ותקפה במקום ובזמן שבחרתם.

דלוברי איתכם גם במקרים מיוחדים

ישנם מקרים בהם המסירה המשפטית צריכה להתבצע באופן דחוף, לעיתים יש צורך במסירה בשעות הערב או במעקב לפי דרישה, ולעיתים אף נדרש לעשות פעולת איתור מקדימה כי לא יודעים היכן הנמען מתגורר.  

בחברת השליחויות המשפטיות דלוברי, תוכלו למצוא מענה גם למסירות מיוחדות. תוכלו למשל לעשות שימוש בשירותים שהחברה מספקת כמו איתור מספר זהות, איתור כתובת מגורים, מסירה אישית דחופה או הגשה לבית משפט

החשיבות הגדולה של מסירה משפטית כדין

בין אם אנחנו עורכי דין מנוסים או אנשים פרטיים, אף אחד מאיתנו לא רוצה להסתבך בתיק משפטי כזה או אחר בגלל שמסמך מסוים לא הגיע לנמען ; או שהגיע לנמען, אך מאוחר מדי.

השימוש בשירות היעיל והאמין של דלוברי, נותן לכם את השקט המשפטי שאתם צריכים. בעזרת דלוברי, תוכלו לשלוח מסמכים משפטיים שונים בכל מהירות ביצוע ולעקוב אחר ההתקדמות מכל מכשיר ומכל מקום. בנוסף, דרך הממשק המתקדם שלנו תוכלו לקבל אישור מסירה ותצהיר מוסר במהירות לאחר הביצוע. 

יש לכם שאלות נוספות? בקרו בעמוד שאלות-תשובות שלנו או פנו אלינו ונשמח לעזור לכם בהקדם!