fbpx

מתכוונים למכור מוצרים באינטרנט? כדאי שתכירו את אפשרויות השילוח שלכם

פורסם לפני 11 חודשים

משנת 2014 ועד היום ראינו צמיחה מתמדת ברכישות אונליין, כשמגפת הקורונה רק האיצה את קצב הצמיחה וגרמה ליותר ויותר עסקים לעבור למכירה אונליין.

 

גורמים בתחום מסבירים שעסקים שעברו לשירותי שילוח בתקופת הקורונה, ברוב המקרים ימשיכו את השירות גם אחרי החזרה לשגרה, ורבים אפילו ימצאו את המכירה דרך האינטרנט כרווחית יותר עבורם.

 

גם אתם מעוניינים להתחיל למכור אונליין? רוצים לדעת בדיוק מהן אפשרויות השילוח שלכם? רוצים לדעת איזו מדיניות מחירים לאמץ מול הלקוחות שלכם? הפוסט הזה הוא בשבילכם!

הדרכים והשיטות לשלוח:

1) שליחות עד בית הלקוח – איסוף מהחנות ומסירה ללקוח:

הדרך הנפוצה ביותר היא שליחות עד בית הלקוח. היתרונות הם ברורים: חווית לקוח טובה יותר, שליחות מהירה, יחס אישי. החסרונות: עלות יותר גבוה מהפתרונות האחרים.

מחקרים רבים מראים קשר ישיר בין שליחות מהירה של המוצר ללקוח, לבין הסיפוק וההנאה של הלקוח מהמוצר. אז אם אתם בונים מותג ורוצים שהלקוחות פשוט יעופו עליו – כדאי לכם לשקול בחיוב את אפשרות שילוח זו.

 

2) שליחות לנקודות מסירת דואר הפרוסות בארץ (איסוף עצמי של הלקוח מנקודה קרובה):

אפשרות שילוח זו מאפשרת ללקוח לבחור נקודת מסירה קרובה לביתו, בה תחכה לו החבילה והוא יוכל לאסוף אותה באמצעות קוד שיקבל בSMS.

שירות זה נעשה נפוץ יותר ויותר, בעיקר כי העלות שלו זולה יותר משליחות עד בית הלקוח, אך מצד שני הלקוח נדרש לצאת מביתו, לגשת לנקודת המסירה ולקחת את החבילה בעצמו.

דואר ישראל מפעיל שירות בשם click2post, אך חברות נוספות מציעות פתרונות זהים.

 

מחירי click2post של דואר ישראל (תקפים מינואר 2018):

כמובן שתמיד יש את האפשרות לאיסוף עצמי מבית העסק או שליחה באמצעות דואר רגיל – אך אפשרות זו פחות מומלצת לעסקים שמתכננים למכור בכמות משמעותית, מכיוון שזה דורש התעסקות מיותרת בהגעה לסניף הדואר ובכך אתם עלולים להשקיע את זמנכם בלוגיסטיקה במקום במכירות ובעיצוב העסק.

מהי מדיניות מחירים אידיאלית:

אחד הדברים החשובים ביותר שצריך לקחת בחשבון ולתת עליו את הדעת כשמחליטים להקים עסק למכירת מוצרים – זה מדיניות המחירים ללקוח.

מצד אחד, לעסק שמוכר מוצרים זולים יחסית, ששולי הרווח עליהם אינם גבוהים, עלות המשלוח עשויה לעיתים לעלות על הרווח ממכירת המוצר.

מצד שני, אם נטיל את מלוא עלות המשלוח על הלקוח – העסקה עשויה להיראות ללקוח פחות אטרקטיבית ואתם עלולים להפסיד אותה.

שיטה הנהוגה אצל עסקים רבים, והיא אכן מוכיחה את עצמה – זו שיטת התמחור היחסי.

כיצד עובדת השיטה? ככל שהעסקה הכוללת זולה יותר, כך עלות המשלוח עבור הלקוח תהיה גבוה יותר. וככל שהעסקה במחיר גובה יותר, כך עלות המשלוח עבור הלקוח תהיה נמוכה יותר עד להצעת משלוח חינם.

כך למשל, ניתן להציע את מדיניות המחירים הבאה:

– עבור עסקה עד 150 ₪ – משלוח עד בית הלקוח בעלות של 19 ₪ בלבד.

– עבור עסקה מעל 151 ₪ ועד 250 ₪ – משלוח עד בית הלקוח בעלות של 9 ₪ בלבד.

– עבור עסקה מעל 251 ₪ – משלוח עד בית הלקוח בחינם!

באופן הזה, אתם גם מבטיחים את הרווח שלכם בעסקאות קטנות יחסית, וגם מייצרים אצל הלקוחות הפוטנציאלים תמריץ מסוים להעלאת מחיר העסקה והוספת מוצרים לסל הקניות.

עסקים אחרים, שמוכרים מוצרים יקרים ושולי הרווח עליהם גבוהים – מומלץ להציע משלוח חינם, שכן מצד אחד עלות המשלוח מזערית יחסית, ומצד שני העסקה עשויה להיות אטרקטיבית יותר ולמשוך לקוחות.

אז עכשיו שאתם יודעים מהן אפשרויות השילוח שלכם ומהי מדיניות מחירים חכמה, חפשו באינטרנט חברות משלוחים ותגיעו מוכנים לשיחת ההיכרות עם נתונים כמו: מספר משלוחים חודשי משוער, גודל החבילה המקסימלית, ומשקל החבילה.

תערכו השוואה בין חברות המשלוחים שמצאתם ותתחילו לשלוח! אנו ממליצים לקחת בחשבון לא רק את מחיר המשלוח, אלא גם את זמינות ושירות החברה וזמני האספקה – מכיוון שבסופו של יום אתם תרצו שיהיה לכם קל לעבוד עם חברה זמינה, אמינה ומקצועית.

יש לכם שאלות נוספות? תרגישו חופשי לכתוב ולהגיב לנו כאן בפוסט זה !