הפקדת צוואה ברשם הירושה: מדוע זה חשוב ואיך עושים את זה נכון?

פורסם לפני 5 חודשים

תוכן עניינים

צוואה יכולה להיות אחד המסמכים הכי אישיים, אינטימיים וחשובים שאדם עורך לפני לכתו מהעולם. גם המחוקק במדינת ישראל הכיר בחשיבות הצוואה ואף בחשיבות השמירה עליה בין הזמן שנכתבה ועד הרגע בו המצווה נפטר מן העולם, והגיעה העת לפתוח את הצוואה. במאמר הבא נפרט את כל המידע הרלוונטי אודות הפקדת צוואה ברשם הירושות.

על חשיבות שמירת הצוואה

לאחר שאדם כותב את צוואתו, עומדות בפניו מספר אפשרויות לגבי השמירה עליה. כמובן, כל אדם זכאי להחליט היכן הוא רוצה ומרגיש בטוח לשמור או לאחסן את הצוואה עד לרגע בו היא תהפוך לרלוונטית.

אך בעת הבחירה, חשוב לקחת מספר דברים חשובים בחשבון. ראשית, אף אחד לא רוצה לאבד את הצוואה אשר כתב, לא לזכור היכן הניח אותה או לחילופין שמוות פתאומי יתרחש, מבלי שאף אחד מבני המשפחה ידע על מקום הימצאותה של הצוואה כלל. בנוסף, הצוואה יכולה להתבלות, להתלכלך או להיפגם בדרך כלשהי, דבר אשר עלול אף להוציא אותה מתקינות והיא תהפוך לבלתי קבילה.

גם לאחר הפקדת הצוואה אצל רשם הירושות, ניתן למשוך אותה בחזרה לצורך שינויים או לצורך הפקדת צוואה חדשה.

מיהו הרשם לענייני ירושה? ומהן היתרונות בהפקדת הצוואה?

חשוב להבין שאין כל חובה להפקדת צוואה ברשם הירושה, פעולה זו גם לא מעלה או מורידה את ערך או תקינות הצוואה, אלא מתייחסת רק לאופן בו הצוואה תישמר עד לפתיחתה.

הרשם לענייני ירושה או רשם הירושות, הוא גוף ממשלתי אשר בו ניתן להפקיד את הצוואה לאחר כתיבתה. להפקדת צוואה ברשם לענייני ירושות יש מספר יתרונות, הנה כמה מהבולטים שבהם:

  • שמירת הצוואה – כשאתם מפקידים את הצוואה ברשם הירושה, אתם יכולים להיות בטוחים שהיא נשמרת בצורה טובה ובמקום בטוח לאורך זמן רב, מבלי שתלך לאיבוד או תיפגם.
  • ידיעת הרשויות – צוואה אשר מופקדת אצל רשם הירושה, תגרום לכך שלא ינתנו צווים על ידי הערכאות השונות מבלי התייחסות לצוואה הקיימת.
  • סודיות ופרטיות – עבור אנשים רבים, הצוואה היא עניין אישי ופרטי. ההפקדה אצל רשם הירושה יכולה להיות עניין דיסקרטי לחלוטין וכך איש לא ידע על כתיבתה ועל קיומה, עד לרגע פתיחתה.
  • הימצאות הצוואה לאחר פטירת המצווה – גם במקרה של מוות פתאומי או במקרה שהמצווה לא הספיק לספר לאיש על הצוואה למרות שרצה, בני המשפחה ייוודעו על הימצאות הצוואה על ידי רשם הירושה.

כיצד מפקידים צוואה ברשם הירושה?

בעבר היה צורך ללכת פיזית ללשכה אבל כיום, אינכם צריכים להתרוצץ עוד בין לשכות רשם הירושה השונות. קיימת גם אפשרות אחרת, נוחה ומהירה הרבה יותר מכל מה שהכרתם: תוכלו להזמין שליחות משפטית להפקדת צוואה בלשכות רשם הירושה בכל הארץ. 

כל מה שעליכם לעשות הוא להכנס לעמוד הזמנת השליחות לרשם הירושה של דלוברי, לבחור את הלשכה הרלוונטית לכם, לסמן את המסמכים שברצונכם להגיש ולבחור את רמת הדחיפות של המשלוח שיתבצע תוך 3 ימים ואם תרצו אפילו כבר באותו היום. השליח יגיע אליכם לאסוף את הצוואה, יפקיד אותה ברשם הירושה ותקבלו דיווח ואסמכתה בזמן אמת שהצוואה אכן הופקדה. 

היתרונות שבהפקדת צוואה ברשם הירושות עם דלוברי

כשאתם בוחרים לשלוח את המסמכים המשפטיים שלכם עם deLAWvery, אתם יכולים להישען אחורה ולהיות רגועים ובטוחים שהמסמך שלכם יגיע ליעדו בבטחה ובזמן. 

הנה כמה מהיתרונות שבהפקדת צוואה ושליחת מסמכים משפטיים עם דלוברי:

  • תיעוד ביצוע המסירה – ניתן לעקוב אחר התקדמות השליח בכל רגע.
  • הכל כלול בהזמנת השירות: באפשרותכם לשלם את תשלום האגרה להפקדת הצוואה ברשם הירושה. 
  • בכל מקום ובכל רמת דחיפות – דלוברי פועלת בפריסה ארצית מלאה, תוך זמינות למשלוח בכל רמת דחיפות.
  • אישור הגעה בזמן אמת – כאשר המסמך מוגש, תקבלו הודעה על כך בזמן אמת בתוספת תמונה במידת הצורך.
  • מחירים נוחים וידועים מראש – כל משלוח מתומחר וידוע מראש.

תהיו בטוחים שאתם בידיים טובות. בדלוברי פועלים צוות של אנשים אשר בקיאים בעולמות המשפט, המסירה לרשויות והמסירות האישיות ומכירים היטב את החוקים והתקנות לביצוע מסירה כדין

יש לכם שאלות נוספות? פנו אלינו ונשמח לעזור לכם בהקדם!