מסירה אישית בהליך הוצאה לפועל: כל מה שצריך לדעת

פורסם לפני 5 חודשים

תוכן עניינים

אחד השלבים הכי חשובים בכל הליך הוצאה לפועל, הוא השלב בו נמסר המסמך הרשמי לנמען במסגרת התיק. אותה מסירה של מסמך, חייבת להיעשות בדרכים המקובלות והקבועות בחוק, אחרת עבודה רבה של אנשים רבים עלולה לרדת לטמיון, להתעכב ולהסתבך לשווא. במאמר הבא נסביר כל מה שחשוב וצריך לדעת, אודות מסירה אישית בהליך הוצאה לפועל.

מהי מסירה אישית בהוצאה לפועל ומדוע היא כל כך חשובה?

כל מסירה של מסמך רשמי במסגרת תיקי הוצאה לפועל (כגון אזהרה, התראה לפני הגשת תביעה על סכום קצוב, צו עיכוב יציאה מהארץ, עיקול, חוב, החלטה וכדומה), חייבת להיעשות בהתאם לדרישות החוק. מסירה של מסמך משפטי, שנעשתה בדרך מקובלת וחוקית נקראת – 'המצאה'.

החשיבות הגדולה של מסירה אישית כדין נובעת מכך שאם לא עושים זאת כמו שצריך, המסירה אינה נחשבת להמצאה. מסירה אשר אינה נחשבת להמצאה תגרום לעיכוב בתיק ותמנע את האפשרות לנקוט צעדים משפטיים בתיק ההוצאה לפועל כמו עיקולים ופעולות גביה אחרות.

מסירה שמבוצעת כמו שצריך, תוכר כהמצאה כדין על ידי רשם ההוצאה לפועל, ובהתאם יתחיל להיספר הזמן (בדרך כלל 30 ימים) עד שמותר להתחיל לפעול כנגד החייב. 

מהן ההשלכות של אי ביצוע מסירה אישית?

לדרך בה נעשתה המסירה או ההמצאה, יש חשיבות רבה, כמו גם לזמן ולמועד בו היא נעשתה.

ישנם שני סוגים של המצאות. אלו הם ההבדלים ביניהם:

  • המצאה מלאה – במקרים מסוימים על פי דרישת החוק, נדרשת המצאה מלאה. המצאה מלאה מתייחסת לאופן בו התבצעה ההמצאה, כלומר מסירת המסמך. בכדי שמסירת מסמך תיחשב ותוכר כהמצאה מלאה, עליה לעמוד באחד מהתנאים הבאים:  
    • מסירה של המסמך לנמען באופן אישי.
    • מסירה של המסמך לאחד מבני משפחת הנמען שגר איתו וחזותו מעל גיל 18.
    • מסירה אישית של מסמך אשר הנמען סירב לקבל.
  • המצאה חלקית – המצאה חלקית תיחשב לכזו, במידה והמסמך למשל הודבק על דלת ביתו של הנמען. התנאי לכך הוא שנעשו לפחות 3 ניסיונות להמצאה מלאה בביקורים שונים בביתו של הנמען, אך הנמען לא שהה בבית והמסירה לא התבצעה.

סטטוס נוסף להמצאה הינו אי-מסירה. סטטוס זה רלוונטי למקרים בהם הדוור לא הגיע לכתובת הנכונה, המסמך הגיע אך הנמען לא גר באותו הבית, או שהאזהרה – הושארו בסניף הדואר ולא נדרשו על ידי הנמען.

מי מוסמך לבצע מסירה אישית ומהם השלבים בתהליך?

אחת הדרכים הבטוחות והנוחות ביותר למסירת מסמכים בתיקי הוצאה לפועל שיובילו בסבירות גובהה יותר להמצאות מלאות, היא שימוש בחברת שליחויות משפטיות מנוסה ומקצועית.

ישנן דרכים נוספות כמובן למסירת מסמך ההוצאה לפועל, כמו למשל דואר ישראל, אך דרכים אלו עלולות לעלות בזמן יקר ערך, בעיכובים ובביצוע לא מקצועי ומהיר ואף לבסוף להסתיים בהמצאה חלקית או באי-מסירה.

לעומת זאת, שליחות משפטית על ידי שליח מקצועי שמבין את דרישות החוק ומכיר את הוראות ההוצאה לפועל – יבטיח לך גם מהירות בביצוע וגם סיכויי הצלחה גבוהים יותר. 

שליחות משפטית שהיא שקט נפשי: היתרונות של דלוברי

כולנו רוצים חברת שליחויות משפטיות שאפשר לסמוך עליה, שליחים שמבינים את תוכן המסירה ואת האופן בו היא צריכה להתבצע, מערכת מקצועית שמנתבת את הכל וכמובן – ממשק נוח וקל לשימוש.

חברת השליחויות המשפטיות דלוברי היא כל הדברים האלו, והרבה מעבר. עם דלוברי תוכלו להיות רגועים בכל מסירה משפטית על ידי שליח; תקבלו תצהיר מוסר של הוצאה לפועל מאומת על ידי עו״ד, תקבלו ממשק דיגיטלי מתקדם בו תוכלו לעקוב אחר כל ביקור וכל שלב בתהליך ותהנו ממחירים הוגנים ושקופים שיוצגו לכם לאישור מראש. 

יש לכם שאלות נוספות? פנו אלינו ונשמח לעזור לכם בהקדם!