הגשה לטאבו בראש שקט: הסבר על התהליך ואיך עושים אותו נכון?
פורסם לפני 7 חודשים
תוכן עניינים
כל עסקת מקרקעין במדינת ישראל בה הנכס או השטח מחליפים ידיים, מסתיימת על פי חוק המקרקעין בלשכת המקרקעין או איך שנהוג לכנות אותה, בטאבו. הגשת המסמכים לגורמים הרלוונטיים והרישום בטאבו, הוא אחד הצעדים החשובים ביותר לסגירת העסקה, שכן בסופו של דבר מי שעל שמו רשום הנכס בטאבו – הוא הבעלים החוקי. במאמר הבא נדבר על מה שצריך לדעת על רישום והגשה לטאבו.
רישום נכס בטאבו
קנייה ומכירה של נכס במדינת ישראל היא עסקה שכל מי שהתנסה בה, יודע שהיא מצריכה לא מעט מאמץ, תכנון, בירוקרטיה ולוגיסטיקה. השלב האחרון, זה שסוגר את העסקה ומבשר על השלמתה, הוא שלב רישום הנכס בטאבו או ההגשה לטאבו.
ישנם מקרים שונים בהם יש צורך ברישום בטאבו, הנה המרכזיים שבהם:
ירושה – במקרה בו אדם קיבל זכויות במקרקעין על נכס נדלני בנוי או על קרקע, יש צורך לרשום את זכויות ההורשה בטאבו.
קנייה ומכירה – בכל קנייה של דירה או שטח יש לרשום את הבעלים החדש בטאבו.
העברת זכויות – בכל מקרה שבו הזכויות על הנכס או על הקרקע מועברות לידי אדם אחר, יש לשנות את הרישום בלשכת רישום מקרקעין.
המסמכים הנדרשים לביצוע תהליך הרישום בטאבו
על מנת לבצע את תהליך הרישום או את העברת הזכויות בטאבו, יש צורך להכין מספר מסמכים מראש.
המסמכים הנדרשים:
שטר מכר – שטר בו מפורטים פרטי הנכס הרלוונטי שזכויותיו מועברים לקונה או ליורש. הבעלים החדש של הנכס יקבל לידיו העתק חתום של שטר המכר, העתק זה מהווה למעשה את האישור על ביצוע הרישום והבעלות על הנכס.
בקשה לרישום מקרקעין – פירוט הבקשה להעברת הזכויות בנכס על שם הקונה או היורש. יש צורך בהסכם מקורי אשר חתום על ידי שני הצדדים בעסקה.
תעודות זהות של שני הצדדים – או בהעתק של תעודות הזהות. במקרה שאחד מהצדדים מוגדר כחברה, יהיה צורך גם במסמכים נוספים כמו פרוטוקולים, אישורי מורשה חתימה ועוד.
אישור תשלום מס רכישה – אישור על תשלום הרוכש.
אישור תשלום מס שבח – אישור המעיד על היעדר חובות של המוכר במיסוי מקרקעין.
אישור הרשות המקומית על היעדר חובות.
אישור תשלום אגרה – אישור תשלום האגרה על הגשת הבקשה לרישום בטאבו.
ייפוי כוח – ייפוי הנדרש למבצע הרישום.
הדרך הנכונה והחכמה להגשה בטאבו
בכל עסקת נדל"ן ולא משנה באיזה צד של העסקה אתם, יש לכם וודאי לא מעט על הראש. אחת הדרכים להוריד קצת מהעול הכבד שמוטל עליכם, היא להשתמש בשירות שליחות מסמכים משפטיים אשר יכולה להגיע לכל אחת מ-9 לשכות רישום המקרקעין בארץ.
דלוברי יכולה לשלוח לכם את המסמכים ולהגישם בטאבו, או לאסוף את התיקים שנדחו עבורכם במהירות שתבחרו.
הנה כמה מהיתרונות הנוספים:
ייפוי כוח אוטומטי – תוכלו להזמין במהירות ובקלות את השירות המבוקש אונליין. כבר בתהליך ההזמנה דלוברי מייצרת עבורכם את ייפוי הכוח בצורה אוטומטית כך שהתיק מהטאבו יוכל להיאסף במהירות המרבית.
פריסה ארצית – הפריסה הארצית והרחבה של דלוברי, מציבה את מהירות הביצוע של ההגשה בטאבו בזמינות מיידית או בכל מהירות אחרת. הפקדה ואיסוף של מסמכים תוך יום עד שלושה בלבד, לפי בחירתכם.
תיעוד הביצוע – מעקב בזמן אמת, מוסרים משפטיים מיומנים וצילום של הגשה, הם רק חלק מהדברים שייתנו לכם את השקט בנושא.
זקוקים לשליחות משפטית ללשכת רישום מקרקעין? אתם מוזמנים להשתמש בשירות המקצועי שלנו להגשה לטאבו. עם דלוברי אתם יכולים להיות בראש שקט, לחסוך זמן וטרחה ולהתפנות לדברים אחרים בחייכם.