אם ניקח למשל חברה כמו gett delivery, כל שליח יכול להצטרף ולקבל הצעות לביצוע שליחויות אקספרס, מהרגע להרגע. המחיר המוצג לשליח עבור המשימה (בדרך כלל השליחות כוללת איסוף ומסירה) הוא מחיר סופי הכולל מע״מ.
לאחרונה מתעוררות מחלוקות בקבוצות השליחים ביחס לתמחור שמותג, בעוד שהשליחים החדשים יותר, רואים במחיר כמחיר אטרקטיבי, ואילו השליחים הותיקים יותר בתחום, שמפרנסים בצניעות משפחה ויודעים היטב את העלויות הנוספות שכרוכות בלהיות שליח, מתעוררת תחושה וזעקה שמשבר הקורונה משך איתו מחוסרי עבודה רבים לעסוק בתחום השליחויות ולהסכים כמעט לכל תמורה (גם אם זה מגלם הפסד וודאי).
הזעקה של השליחים הותיקים לא רק יוצאת נגד הוזלת תמחור שירות השילוח כדבר שעשוי לפגוע במחירים גם אחרי המשבר, אלא גם באה להעיר את השליחים הטריים ולהזכיר להם שלא כל הכנסה היא רווח.
אז הפוסט הזה רוצה לעשות סדר ולעזור לכם, השליחים, להבין מהו תמחור משתלם לשליחות, וכיצד תעמדו בו ותבטיחו לעצמכם לא רק הכנסה, אלא גם רווח.
ראשית, רשמו לכם את כל ההוצאות שלכם ! זכרו לכתוב גם את אלו שלא קשורות באופן ישיר למתן השירות (כמו רואה חשבון, מס הכנסה, ביטוח לאומי וכו׳) .
אם אין לכם רשימה מסודרת, תוכלו להיעזר ברשימת ההוצאות שבסוף הפוסט הכוללת מחירים ממוצעים. תגיעו לסיכום ממוצע חודשי של ההוצאות, למשל 1,000 ש״ח.
אחר כך בדקו כמה פעולות ביצעתם בחודש הקודם (או כמה שעות עבודה עבדתם), וכמה כסף הכנסתם כנגדו. הפחיתו מהכסף שהכנסתם את רכיב המע״מ (במידה ואתם עוסקים מורשים) – חלקו את סכום ההכנסה ב-1.17 (למשל – 4,000 / 1.17 = 3,419 ש״ח + מע״מ).
מהסכום שקיבלתם, הפחיתו את סכום ההוצאות החודשי המוערך (כפי שיצא לכם בסיכום רשימת ההוצאות) – וחלקו במספר הפעולות שביצעתם (או שעות העבודה שעבדתם).
המספר שקיבלתם הוא המחיר שעבדתם עבור כל פעולה או עבור כל שעת עבודה.
אם המחיר הזה עומד בצפיית השכר השעתית שלכם, או בתשלום שאתם מוכנים לקבל עבור כל משימה ממוצעת – אז תמשיכו ככה !
אם המחיר נראה לכם נמוך מידי, כלומר שעליכם לעלות את המחיר שאתם מבקשים עבור השירות.
שאלו שאלות ושתפו בתוצאות שלכם – נעזור לכם להבין מהו מחיר הוגן וסביר